La Ruta de les Tapes de Roses va tenir efectes poc habituals sobre Roses i molts rosincs: per una banda, va aconseguir fer sortir a la gent de casa, animar els carrers, afavorir retrobaments endarrerits, conrear relacions i amistats, descobrir molt aprop llocs interessants fins llavors desconeguts, experimentar nous sabors, despertar de la letargia, trencar rutines i, per una altra banda, va aconseguir engrescar als negocis que hi varen creure i van decidir fer un gran esforç personal i econòmic.

Dit d’una altra manera, ha quedat demostrat que l’episodi pilot va assolir un èxit inqüestionable, tant per la banda dels clients com per la banda dels negocis, al marge d’algunes crítiques inevitables sobre aspectes concrets a corregir o millorar.

Però ja fa més de tres setmanes que va finalitzar i pot semblar que el seu ressò s’ha esvaït gairebé del tot. Sembla evident que cal aprofitar el potencial generat per aquest episodi pilot. Com? Molt senzill: posant de seguida en marxa una sèrie que mantingui el seu èxit, una sèrie que enganxi, que mai avorreixi, que no s’acabi i que sigui rendible.

Com es pot aconseguir que la sèrie compleixi totes aquestes condicions?

Comencem per fer una petita anàlisi.

Sabem que pràcticament a tothom li encanta “tapejar”. Quan els turistes descobreixen el “tapeig” per primer cop, se n’enamoren de tal manera que descobrir les tapes típiques o els bons locals de tapes es converteix en un dels seus primers objectius en cada nou lloc de les nostres contrades que visiten.

Segurament estarem tots d’acord que per gaudir d’unes tapes fa falta que:

  1. Siguin bones, estiguin ben el·laborades i presentades.
  2. Siguin les de sempre, les tradicionals o noves, diferents, especials.
  3. El preu ens sembli raonable o atractiu.
  4. Se’ns faci la boca aigua llegint-ne el nom o la descripció o veient-ne una foto.
  5. Ens sentim ben rebuts, ben atesos i ben tractats.

I d’altra banda, els negocis que ofereixen tapes volen:

  1. Ser coneguts per nous clients.
  2. Que els clients tinguin ganes de tornar.
  3. Treballar sense massa neguits, gaudint de la feina tant com sigui possible.
  4. Guanyar diners.

Gràcies a la Ruta de les Tapes es va poder comprovar que:

  1. La unió fa realment la força. Por molt que hi inverteixi, un negoci sol pel seu compte, mai es podria plantejar aconseguir resultats comparables.
  2. Les tapes tenen un gran poder d’atracció, mobilització i dinamització.
  3. Internet, especialment les xarxes socials, és una eina molt eficaç per promocionar les tapes.
  4. Cada negoci és diferent. Cadascun té les seves característiques, que fan que el que funciona per un no funcioni necessàriament per un altre. Per exemple: nivell de preus, horaris, ubicació, tipus de serveis, clientela, capacitat, tipus de cuina, personal disponible, espais, etc.
  5. A Roses hi pot haver molta més vida fora de la temporada turística.
  6. Les tapes tenen un immens potencial per augmentar la caixa i els beneficis dels negocis que n’ofereixen, però cal mantenir als clients atrets, motivats i ben atesos.

L’Ajuntament i els negocis que hi varen participar, varen fer una gran inversió en diners, neguits, temps i il·lusions perquè la Ruta de les Tapes fos un excel·lent episodi pilot.

Ara fa falta que els negocis pel seu compte engeguin la sèrie, que no pot ser una repetició anual de l’episodi pilot, sinó que ha d’oferir amb periodicitat nous capítols que han d’agradar als clients i ser rendibles pels negocis.

Aquí neix el Roses Tapas Club, la sèrie que segueix a l’episodi pilot que ha sigut la primera Ruta de les Tapes de Roses. Una sèrie amb els objectius ben clars de no acabar-se, agradar molt, enganxar i mai avorrir als clients, i ser rendible pels negocis.

Si vols saber-ho tot del Roses Tapas Club i ser dels primers negocis a participar-hi o dels primers clients a gaudir-ne, subscriu-te introduint la teva adreça d’e-mail en el formulari d’aquí a sota i afegeix-te al grup de Facebook clicant aquí.